Транспорт Києва у фактах

Транспорту відведена досить важлива роль у нашому житті. Від нього нерідко залежить те, як пройде наш день. Користування транспортом, приватним чи громадським, вимагає левової частки нашого бюджету. Деякі кияни проводять у транспорті до біля двох годин на день і навіть більше.

Пропонуємо підбірку цікавих фактів про цю незмінну складову нашого буденного існування - транспорт.

Автомобілі

  • Кожної доби наземний транспорт у Києві споживає приблизно 10,5 мільйонів тон бензину.
  • Щоденно на дорогах Києва знаходяться 1,75 мільйонів автівок.
  • Загальна довжина автотранспортних магістралей, розташованих у межах міста (проспектів, вулиць, бульварів тощо) становить близько 2000 км. 

Мости

  • Перший капітальний міст через Дніпро був споруджений у 1853 році та отримав назву Ланцюговий. Будівництво металевого залізничного мосту почалося 1870 року під керівництвом військового інженера А. Є. Струве – Дарницький міст.
  • Найстарішим з нинішніх автотранспортних мостових переходів, що сполучає лівий і правий береги Києва, є міст Патона. Введений в дію у 1953 р.

Тролейбуси

  • Тролейбусна мережа Києва є найбільшою в Україні. Її довжина складає 534 км.
  • Перші тролейбуси почали свій рух київськими вулицями 5 листопада 1935 року. Маршрути були переважно центральними: тролейбуси курсували по вулицях Хрещатик, сучасній Великій Васильківській, а також до залізничного вокзалу.
  • У планах міста щодо троллейбусного руху – будівництво міжміських ліній Київ-Бровари та Київ-Ірпінь. На жаль, постійний брак коштів унеможливлює швидку реалізацію цього задуму.

Автобуси

  • До експлуатації автобусів у Києві існував омнібусний рух. Наприкінці 19 століття в місті було 7 омнібусів, розрахованих на перевезення по 8 пасажирів кожен. Бажаючих їхати завжди було більше, тому омнібуси перевантажувались удвічі.
  • Автобусний рух у Києві починався два рази: у 1911 та 1913 роках, але через деякий час експлуатація автобусних ліній закінчилася, і цей вид транспорту спочатку не завоював довіри у киян.

Трамвай

  • У Києві трамвай на електричній тязі був введений в експлуатацію у 1892 році, вперше у Російській імперії.
  • На початку 20 століття й до 1941 року в місті існував бензотрамвай, у народі – примус, який з'єднував правобережну Поштову площу з лівобережним селом Биківня. Цікаво, що кінцеві точки цього маршруту довгий час знаходилися на території різних губерній – Київської та Черніговської.
  • Перша в СРСР лінія швидкісного трамваю була побудована у Києві у 1978 році за ініціативою Володимира Векліча та Василя Дьяконова. В. Векличу вдалось на відчизняній елементній базі розробити систему автоматики та інтервального регулювання, яка забезпечувала безаварійний рух поїздів на маршруті з інтервалом менше однієї хвилини - рекордний показник того часу.
  • Екскурсійний трамвай – досить популярний вид дозвілля в Києві.

Метро

  • За даними 2014 року, поіздка у київському метрополітені та у метрополітені Північної Кореї – найдешевші у світі.
  • Світовим рекордсменом із перепаду глибин у метро є перегін між станціями «Дніпро» (наземна) та «Арсенальна» (глибина понад 105 метрів).
  • Британські таблоїди визначили київську станцію метро «Золоті Ворота» однією з десяти найгарніших в світі.

Міська електричка

  • На маршруті київської міської електрички є два набори станцій зі співзвучними назвами, що нерідко викликає плутанину: Лівобережна та Лівий Берег, Троєщина та Троєщина 2.
  • «Навколо Києва за 7 хвилин»: таку назву отримало прискорене відео поїздки на міській електричці з видом «із кабіни». Його автор сів на станції Київ-Пасажирський, зробив коло та повернувся назад. Реальний час такого маршруту – приблизно півтори години, хоча запуск кільцевої електрички у 2011 році робився під гаслом «Навколо Києва за 50 хвилин».

Маршрутне таксі

  • Кількість маршрутів усіх маршрутних таксі Києва  - понад 200 - перевищує кількість маршрутів автобусів, тролейбусів, трамваїв Києва разом узятих.

Фунікулер

  • Швидкість руху фунікулеру в Києві лишається незмінною з 1905 року – 2 м/с.
  • До середини 30-х років фунікулер вважався трамвайним маршрутом та мав номер.
  • Наприкінці березня 2013 року у Києві випала неочікувано велика кількість снігу, перетворивши міські пагорби на неофіційні гірськолижні курорти. Для охочих здолати спуск на лижах Володимирською гіркою або Андріївським узвозом фунікулер виконував функцію підйомника.

Водний транспорт

  • За часів СРСР Дніпром здійснювалася регулярна навігація. Виконувалися пасажирські рейси, як далекого сполучення, так і приміські (річковий трамвай, або водний трамвай). У 2010 році рух річкових трамваїв було відновлено. Маршрути працюють тільки під час навігаційного сезону у вечірні та ранкові години, їхня рентабельність є досить сумнівною.
  • У теплі пори року прогулянка Дніпром на теплоході – у десятці найпопулярнішого дозвілля для гостей Києва.