Оболонь
В очах гостей міста сьогоднішня Оболонь асоціюється, насамперед, з однойменним пивним брендом, а також численними торгово-розважальними центрами. А в колишні часи мандрівники розповідали про неї, звичайно ж, зовсім по-іншому:
«Оболонню, або, як кажуть, Болонню, називаються луки та ліси, розташовані в північно-західній стороні за Подолом. Вони багаті на всяку живність та ягоди, славні своєю родючістю й багатством».
Слово «Оболонь», в перекладі зі старослов'янської, означає низину, заболочену місцевість, непридатну для проживання, яку заливає вода. Проте, археологічні знахідки свідчать про тутешні поселення людей у далекому минулому. За часів Київської Русі тут були пасовища, на шляху до яких можна було зустріти Велесове капище, а сама дорога вела в бік Чернігівського князівства.
Саме в цій місцевості билинний богатир Добриня вбив страшного дракона, який нападав на киян. А в 17 столітті козаки, захопивши частину земель, поставили тут кілька сотень куренів і залишилися зимувати, не повертаючись у Січ. Тому частина сьогоднішнього Оболонського району називається Куренівка. Її продовженням стала Приорка, де відбулася битва між козаками та польсько-литовським військом, результатом якої став Білоцерківський договір 1651 року.
У ті далекі часи по території нинішньої Оболоні протікала річка Почайна, з численними притоками, від якої сьогодні залишився лише ланцюжок озер. Вона, а також близькість до Дніпра, зробили Оболонь осередком контрабандистів. Міщани й купці ховали тут товар, у тому числі французьке вино. Після страшної пожежі 1811 на Оболонь бігли жителі Подолу з врятованим від вогню скарбом. А в 1897 році на Оболонській затоці було розпочато будівництво гавані імператора Миколи ІІ за проектом відомого інженера Н. І. Максимовича. В цей же час письменник Олександр Купрін пише для київської газети нарис під назвою «Оболонське розорення», присвячений повені на Оболоні.
Вже на початку ХХ століття між Оболонню та Пріоркою був побудований цивільний аеродром, де проводили польоти видатні київські авіатори І. Сікорський, А. Свєчніков та інші. А в 30-і роки на території району побудували кілька підприємств, які працюють і зараз. У 1939 році понад 12 тисяч киян були задіяні у будівництві секретного об'єкта – залізничного тунелю під Дніпром, за допомогою якого, згідно з планами радянських полководців, можна було б здійснювати перекидання військ таємно від ворога. Плани не здійснилися, роботи згорнули, а в пам'ять про цей утопічний проект на оболонському затоці Наталка залишився величезний залізничний кесон, розписаний сучасними графіті.
У 1967 році після затвердження генерального плану розвитку Києва почалася інтенсивна забудова Оболоні. Масив планувався у вигляді величезних бджолиних стільників, де кожен мікрорайон –наче окрема комірка. Забудова здійснювалася комплексно, але район був удалений від центру. Більшість корінних киян вважала Оболонь забутою і непрестижною. Спочатку дістатися сюди можна було тільки автобусом (було два маршрути) або трамваєм (один маршрут). Але вже в 1980 на Оболоні з'явилося метро, і перспективу отримання житла на Оболоні перестали вважати чимось на зразок заслання. Сьогодні тут курсують багато видів транспорту, а влітку навіть теплохід.
На Оболоні знаходиться Дитяча Академія Мистецтв, суднобудівний коледж, більше 30 загальноосвітніх шкіл.
Одне з «дивацтв» оболонських вулиць – їхні схожі назви: Лугова та Набережно-Лугова, Полярна і Північна, Озерна, Приозерна та Прирічна. Нелегко зрозуміти сучасним киянам, яке відношення до Оболоні мають угорські комуністи Лайош Гавро і Мате Залка, імена яких носять тутешні вулиці.
Сьогодні тут із задоволенням купують далеко не найдешевші квартири, а деякі з оболонських проектів було взято як зразок під час планування нових кварталів Барселони. Візитною карткою Оболоні стала набережна, забудована висотками та елітними котеджами. До неї примикають гольф-центр і яхт-клуб. Чудова рекреаційна зона складається з озелененої території навколо озер і заток. На багатьох вулицях є бювети з артезіанською водою. Все це дозволяє вважати Оболонь одним з кращих місць для проживання в місті.